Weekend nummer 2 - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Brenda Bonte - WaarBenJij.nu Weekend nummer 2 - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Brenda Bonte - WaarBenJij.nu

Weekend nummer 2

Blijf op de hoogte en volg Brenda

23 September 2012 | Indonesië, Mataram

Inmiddels is het hier zondagavond, en is mijn weekend weer bijna voorbij. Ook dit weekend was weer als een korte vakantie met zon, zee en strand. Daar kan ik wel aan wennen.
.
Vrijdag was ik vroeg wakker, zoals ik dat hier eigenlijk altijd wel ben. Na even gelezen te hebben en ontbeten ben ik rond half elf op mijn motor vertrokken om te gaan toeren. Ik noem het inderdaad motor, omdat het aantal PK’s te hoog is voor een scooter. Hij zit er wel uit als een scooter overigens. Ik ben vanaf mijn woonplek omhoog gereden langs de kust. Dit was een leuke weg om te doen, veel bergen op en aardig slingerend. Onderweg kwam ik een paar keer langs mooie uitzichten en vaak is er de ruimte om langs de weg te stoppen om even te genieten van het blauwe water, de witte stranden en de tropische vegetatie. Na een paar uur langs verlaten strandjes gereden te zijn, ben ik weer omgekeerd. Ondertussen heb ik een kijkje kunnen nemen in Bangsit, vanwaar de boten naar de Gili eilanden vertrekken. Ook heb ik de eilanden al in de verte zien liggen. Volgende week ga ik ontdekken hoe het leven daar is!
.
Op de terugweg ben ik gestopt in Senggigi, daar heb ik even op het strand gelegen en wat foto’s van de zonsondergang gemaakt. Ook kwam ik nog aan de praat met een koppel uit italië, de jongen was italiaans en de vrouw brits, super aardige mensen. Alleen snap je niet dat een mooie jonge italiaan met een wat oudere minder mooiere Brit moet. Maar iedereen heeft zo zijn voorkeur natuurlijk. Na een foto van hun bij zonsondergang gemaakt te hebben ben ik opzoek gegaan naar een restaurant om te eten om vervolgens voor het eerst in het donker terug naar huis te rijden.
.
Vandaag (zondag) heb ik rustig aan gedaan. Ik heb eerst lekker buiten op mijn bank mijn tweede boek uitgelezen ‘obsessie’ van Ruth Rendell. Een fijn boek om te lezen, het heeft me dan ook maar twee dagen gekost om er doorheen te komen. Daarna moest ik naar de mall, omdat mijn beltegoed op was. Anita heeft op een routekaart voor me uitgetekend waar belangrijke winkeltjes zitten en via dat kaartje ben ik gereden. Zowaar zonder te verdwalen! Ik leer het nog wel om in een keer de weg te vinden als ik ergens ben. In de Mall heb ik direct mijn beltegoed op laten waarderen, want zonder internet kan ik niet leven! Daarna heb ik wat boodschappen gedaan, fruit, kaas, smeerkaas en wat vleeswaren. Morgen ga ik ontdekken of die ook te eten zijn.
.
Ook heb ik inmiddels een aantal keer een bruiloftsstoet zien lopen. Helaas had ik alle 4 de keren geen camera mee, maar ik zal vast proberen uitteleggen hoe het ongeveer gaat. Langs de kant van de straat loopt een lange stoet mensen. Vrouwen voor op, gekleed in mooie gekleurde kleding, ergens halverwege loopt de bruid met een paraplu boven haar hoofd. Dan komen de mannen, die allemaal hetzelfde soort kleding aan hebben, niet zo mooi gekleurd als de dames. Tussen de mannen loopt de bruidegom met een paraplu boven zijn hoofd. Achter de stoet lopen muzikanten, die op grote trommels en met andere instrumenten muziek maken. Ondertussen staan er aan de zijkant van de stoet mensen het verkeer te leiden. Vaak houd het in dat je gewoon even geduld moet hebben om voorbij de stoet te komen. Maar een mooie gewaarwording is het zeker.
.
Mijn weekend zit er weer bijna op, die nieuwe werkweek is in aantocht. Ik ben benieuwd wat komende week mijn brengen gaat.

  • 23 September 2012 - 14:02

    Ria Evers:

    Dat zijn nog eens weekenden hoor, heerlijk zon, zee, strand, toeren, van alles zien en doen. Geweldig om te lezen. Het scooteren gaat je steeds beter af en je kent de weg daar straks beter als in Nederland. Hoe minder regels en wetten, hoe beter iets te vinden is lijkt het wel. Erg goed van je. Toch idd een keer een moment zoeken waarop je bruiloft gasten fotografeert, ben nieuwsgierig. En morgen maar weer naar kantoor voor een volle werkweek. Blijf voorzichtig in het verkeer, Ik wens je een fijne week toe.

    Groetjes uut de sluus.
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 13453

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 20 April 2013

Een westerling op lombok

Landen bezocht: