De eerste werkweek is voorbij. - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Brenda Bonte - WaarBenJij.nu De eerste werkweek is voorbij. - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Brenda Bonte - WaarBenJij.nu

De eerste werkweek is voorbij.

Blijf op de hoogte en volg Brenda

16 September 2012 | Indonesië, Mataram

Inmiddels is de 1e werkweek voorbij. Eigenlijk is alles best snel gegaan, want nu zit ik hier al in mijn eigen huisje en ik heb de meeste dingen op orde.
Vannacht was mijn eerste dag in mijn nieuwe huisje. Ik had mazzel, want om tien uur s’avonds viel de stroom uit en om half 8 s’ ochtends deed die het weer. Verplicht op tijd mijn bed in dus, waar niks mis mee is, want mijn nieuwe plekje is een stuk dichter bij een moskee, dus om 5 uur werd ik al weer wakker gejengeld. Gelukkig had ik al wat brood en jam gekocht, dus ik heb vanochtend lekker met brood ontbeten. Daarna heeft een van de werknemers mee op de scooter naar mijn werk gebracht.
.
Ook vandaag ben ik weer aan het fotoshoppen geweest. Ik had maar een korte dag, want Anita stelde voor dat ze mij wat winkeltjes zou laten zien, zodat ik ook nog wat spulletjes kon kopen die ik nodig heb hier. Eerst zijn we naar een supermarkt geweest, daar heb ik wat huishoudelijke spullen gekocht. Daarna zijn we naar toko susannah geweest, hier verkopen ze lekker yoghurt en boter, en feta kaas en nog heel wat. Aangezien mijn koelkast er gister nog niet was, wist ik niet hoe groot die zou zijn, dus heb ik niet te veel meegenomen. Na het winkelen ben ik even met Anita mee naar huis geweest, even thee gedronken, kennis gemaakt met haar hond, daarna zijn we naar een collega gegaan die op het moment met zwangerschap verlof is, ik had haar al ontmoet op kantoor, ze heeft een Nederlandse man. Na die tijd ben ik door anita en de chauffeur van sundatrails thuis afgezet en natuurlijk wou anita even mijn huisje bewonderen.
Inmiddels zit ik thuis en heb eindelijk internet op mijn laptop. Het is wel erg sloom, dus ik weet niet zeker of ik foto’s kan uploaden vanaf hier. Ook staat mijn koelkast inmiddels, en die is wel redelijk groot, en er zit ook nog een vriesvak in. Marcus de eigenaar van het complex, vertelde vanochtend dat hij ook nog wel een gasfornuis kon regelen. Dus dan kan ik hier gewoon tosti eten en af en toe wat klaar maken. Vanavond eet ik gewoon brood, want ik heb geen zin meer om het huis uit te gaan. Ook de schoonmaker is vandaag al langs geweest, wat een luxe!

Ook heb ik nu eindelijk weekend, dus kan ik lekker naar de zee toe gaan en foto’s maken. De volgende update volgt vast snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 13453

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 20 April 2013

Een westerling op lombok

Landen bezocht: