Een eigen een plek onder de zon - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Brenda Bonte - WaarBenJij.nu Een eigen een plek onder de zon - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Brenda Bonte - WaarBenJij.nu

Een eigen een plek onder de zon

Blijf op de hoogte en volg Brenda

13 September 2012 | Indonesië, Mataram

ik zal even een korte update geven over vandaag! Vanodie chtend moest ik op tijd mijn bed uit, want ik moest mijn koffer weer in p,kken. Of volgooien als je brenda bonte heet! Daarna vertrok ik naar mijn werk om weer een dagje te werken. Ik ben vandaag begonnen met het uitzoeken en bewerken van de foto's die genomen zijn tijdens excursies. Dit zijn een heleboel foto's. Na werktijd was het tijd om naar mijn nieuwe appartementje te gaan. Eenmaal daar ben ik eerst naar de supermarkt geweest om te zorgen dat ik het een en ander op voorraad heb. Na de boodschappenheb ik mijn koffer uitgepakt en alles een plekje gegeven. Morgen ga ik nog even op pad om wat meer spulletjes te kopen en internet op mijn laptop te regelen, aangezien het niet handig is om een waarbenjij nu te typen op je mobiel!

Of ik morgen een update doe weet ik niet, want inmiddels begin ik aardig te wennen en word het steeds lastiger om iets te vertellen.

  • 13 September 2012 - 15:48

    Anja:

    hey zusje, fijn dat je je eigen huisje hebt, ben heel erg benieuwd naar de foto's
    inmiddels al messen kunnen vinden? of zijn die daar nog niet uitgevonden..
    vind het erg leuk om je blogjes te lezen, lig vaak helemaal blauw hoe je de dingen weet te brengen,maar kan me voorstellen dat nu het daar went en je het steeds drukker krijgt.
    je niet elke dag zin/ tijd hebt om te bloggen, en ach, das toch ook wel weer een goed teken toch?
    zolang je het maar naar je zin hebt daar!, geen bericht is goed bericht....

    he meisje hele fijne avond daar, heb alex net uitschool gehaald dus zal vanmiddag is ff iets leuks met mannetje doen, het zonnetje schijnt nu nog in dit normaal zo koude kikkerlandje...
    liefs anja

  • 13 September 2012 - 16:07

    Ria Evers:

    Hey Brenda, fijn te lezen dat je je draai gaat vinden en dat alles om je heen 'normaal' begint te worden. Ik spreek de wens uit dat je appartement voor een jaar jou vertrouwde omgeving wordt. Een plek waarvan je zegt ' ik ben thuis'. ik ben benieuwd naar de foto's die zullen volgen. Dat je niet meer iedere dag gaat schrijven omdat alles om je heen 'gewoon' gaat worden is op zich prima, maar toch hoop ik dat je regelmatig een samenvatting schrijft wat je bijvoorbeeld in een week tijd hebt meegemaakt. Je schrijft zo prettig, het blijft leuk om je te lezen. Want voor ons is iedere beleving van jou nieuw en niet zo gewoon als bij jou hi. We denken aan je. Veel succes met het inrichten van je appartement en hopelijk heb je snel internet. Tot schrijfs.

    XXX uit de Sluus.

  • 13 September 2012 - 20:01

    Fennie Spit:

    fijn dat je het naar je zin hebt het is vast een prachtige ervaring om zo het land te leren kennen ben benieuwd naar je appartement heel veel succes grotjes simon en fennie

  • 14 September 2012 - 07:41

    Hanneke:

    Hoi meiske.

    Onwijs leuk, die verslagen van je.
    Heerlijk dat je al zo snel gewend bent, een leuk ploegje collega's hebt en zo makkelijk wordt opgenomen in de ploeg. (jou kennende had ik niet anders verwacht)
    Nu ook al een eigen stekkie, jij komt van geluk nog eens onder de trein!

    Verder moet je niet zeuren over cultuurverschillen en hygiëne.
    Eten met je vingers deed je vroeger ook volop, soep at je met een rietje. Vliegen mag ook geen probleem zijn want jij at lieveheersbeestjes. Dat toiletpapier.... Het wordt nog veel beroerder als je het met een lap moet doen die je moet uitwassen.

    Hier gaat het ook prima, een beetje een zeurend gevoel in mijn onderbuik en lachen en hoesten doet behoorlijk zeer. Ik doe uiteraard kalm aan maar ga als een speer vooruit.
    Morgen komt tante Tiny me de nodige dagen gezelschap houden.

    Meissie ga zo door met je verslagen, ik volg ze op de voet.
    Jouw enthousiasme straalt er vanaf en daar ben ik erg blij mee, niet dat ik me zorgen heb gemaakt want jij redt je wel!
    Succes met je werk, Daneels, huisdier, alles en ik hoop je binnenkort weer in de chat te treffelijk.

    Dikke knuffel en kus van je mamsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 13453

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 20 April 2013

Een westerling op lombok

Landen bezocht: