De derde dag! - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Brenda Bonte - WaarBenJij.nu De derde dag! - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Brenda Bonte - WaarBenJij.nu

De derde dag!

Blijf op de hoogte en volg Brenda

12 September 2012 | Indonesië, Mataram

Werkdag 3 is inmiddels bijna voorbij en ook vandaag heb ik me niet hoeven te vervelen. Vanochtend ben ik in plaats van met de taxi met de motor taxi geweest, dit is namelijk goedkoper. In plaats van de grote weg te volgen, besloot de jongeman een toeristische route te nemen, ook leuk, zie je weer een andere deel van Mataram. Het was wel jammer, dat hij overduidelijk verdwaalt was. Regelmatig moesten we weer omkeren om een andere route te proberen. Uiteindelijk was hij zo slim om het te vragen en ben ik gewoon op mijn werk terecht gekomen.
Ik ben eerst begonnen met de taak waar ik gister gebleven was. Nadat dit af was kon ik verder met de brochure. Aangezien de meeste foto’s op de computer wat dof zijn of net niet wat ik zoek, besloot ik er een paar te bewerken. Op de apple computer zit namelijk Adobe Photoshop, dus ik kan me prima uitleven met foto’s en ik moet zeggen ik ben verkocht. Dat programma komt sowieso op mijn computer. Aangezien hier bijna altijd eten word gehaald tussen de middag deden we dat vandaag ook. Adisti een van mijn collega’s vroeg of ik mee ging zodat ik zelf kon uitzoeken wat ik wou. Tot nu toe was ik wel in vrij schone tentjes geweest, maar vandaag was het toch even iets anders. Het voldoet net niet helemaal aan de Nederlandse hygiene normen. Mijn eten was al voorgeproefd door een stuk of 50 vliegen. Desalniettemin smaakte het wel en ik heb tot nu toe nog nergens last van gehad. Na het eten ben ik weer aan de slag gegaan met de brochure en het invoeren van contract rates in excel. Toen ik klaar was vroeg me collega of ze mij naar huis moest brengen, wat lief! Ook vroeg ze of ik zin had om mee te gaan naar dansles, ook Anita zou hier heen geen.
Aangezien ik geen nee kan zeggen tegen dansles, en al helemaal niet als het om latin dance gaat, werd ik om 7 uur opgepikt door Ida. Voor die tijd ben ik nog even naar de mall geweest om vast een paar spulletjes te halen. Niet dat het daar gemakkelijk te vinden is, ik heb nu een paar kommetjes een dienblad, 2 lepels en een vork, gewone broodmessen kon ik niet vinden. Mijn collega heeft gezegd dat ze weet waar ik de rest kan kopen en die wil wel met mij mee gelukkig. Om 5 voor 7 was ik terug van de mall en om 7 uur werd ik opgepikt voor dansles. Daar aangekomen bleek het dat de dansles gegeven word door een Nederlandse man die op top niveau gedanst heeft. Helaas spreek hij wel voornamelijk bahasa indonesia tijdens de les, dus het was nog wat lastig te volgen, toch kon ik redelijk mee komen en ik ben van plan om elke week te gaan. Een beetje sporten is niet verkeerd en misschien leer ik dan nog eens dansen.

Inmiddels zit ik weer in mijn hotel, mijn laatste avondje hier aangezien ik morgen naar mijn huisje vertrek. Ik weet dan ook nog niet zeker of ik morgen wel internet heb, maar ik ga mijn best doen om het voor die tijd geregeld te hebben. Zodra ik internet heb en foto’s heb gemaakt van mijn nieuwe woonsituatie komen ze online!

  • 12 September 2012 - 17:17

    Ria Evers:

    Jij schrijft leuk hoor. Erg prettig om te lezen. Ontzettend leuk dat je de dans les volgt. Blijf je in conditie ha. Dat geloof je toch niet dat de motor taxi verdwaald ha, of zou hij het stiekem een beetje expres gedaan hebben omdat jij blond bent. (grapje hoor). Hoe beviel het jou zo achterop te zitten. Het verkeer komt vast heel dicht langs je heen dan, in de auto heb je nog iets bescherming maar op de motor........brr...ook dat zal wel wennen. leuk dat je het zo naar je zin hebt en je leert de weg al een beetje kennen. Veel succes met verhuizen en wij zien je vanzelf weer online. Met foto's natuurlijk.

    XXX van Lucky, Caya, opa, je vader en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 13458

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 20 April 2013

Een westerling op lombok

Landen bezocht: