Mijn eerste werkdag - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Brenda Bonte - WaarBenJij.nu Mijn eerste werkdag - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Brenda Bonte - WaarBenJij.nu

Mijn eerste werkdag

Blijf op de hoogte en volg Brenda

10 September 2012 | Indonesië, Mataram

Vanochtend moest ik vroeg uit de veren, mijn eerste werkdag was aangebroken. Om half negen werd ik opgehaald door mijn collega Ida. Het achterop zitten op een scooter begint al te wennen. Voor die tijd kreeg ik een lekker ontbijt op mijn mini veranda. Het ontbijt bestond uit thee, toast, jam en chocopasta! Wie had dat durven dromen dat er in Indonesië gewoon chocopasta is.
.
Op het kantoor was een deel van de werknemers er al en een ander deel nog niet. Ik heb eerst een tijd met Anggi gepraat en informatie ontvangen. Daarna gingen we naar beneden, want een van de ex medewerkers kwam haar baby showen. Het bleek dat deze vrouw getrouwd is met een Nederlandse man: Daan, hij heeft me vast wat tips gegeven en als ik wil duiken kan hij me aan een goede duikschool helpen. Ook vertelde hij dat er hier een bakker is die bruinbrood maakt!
.
Nadat Aini en haar man Daan weg waren was het tijd om te beginnen. Ik werk op een Apple computer op het kantoor, Anggi (nederlandse meisje) die heeft me wegwijs gemaakt in de bestanden van Sundatrails. Aangezien Anita, de eigenaresse, er vandaag niet was heb ik alleen de hotel gegevens in een excel bestand moeten checken en toen ik daarmee klaar was kon ik naar huis. Voor dat ik naar huis ging heb ik geluncht en heb ik even op een van de scooters van mijn collega gereden in een rustige woonwijk.
.
Toen ik in mijn hotel was heb ik even een poging gedaan tot het leren van mijn eerste woordjes Bahasa Indonesia. Daarna ben ik naar de shopping mall geweest om shampoo en body lotion te kopen. Toen ik daar stond belde mijn collega Anggi, om te zeggen dat zei naar huis ging, zodat ik bij haar op het complex een appartement kon bekijken. Het huisje was wel heel leuk en er is een douche met warm water. Voor indonesische begrippen is het vrij prijzig, maar dat zijn alle appartementjes met normale douche. Het enige nadeel is dat het hier normaal is om voor de hele periode in een keer te betalen en dat is een behoorlijke smak geld die ik niet heb. Dus ik moet er nog maar even over na gaan denken. Accepteer ik het wel, dan kan ik er woensdag al in!
.
Verder wil ik graag iedereen mijn excuses aanbieden dat ik jullie dood gooi met blogs. Dit word vanzelf minder ik beloof het!

  • 10 September 2012 - 18:03

    Fennie Spit:

    super om je zo te kunnen volgen geniet ervan en pas goed op je zelf hoor

  • 10 September 2012 - 19:59

    Rianne:

    leuk he scooter rijden?! Ik mis het enorm! Ben benieuwd of je voor het appartementje ga, succes en plezier de komende dagen!

  • 10 September 2012 - 21:58

    Renate:

    Ik vind je blogs juist leuk om te lezen..
    Gwn door gaan hoor!! :D
    Grappig dat ze daar chocopasta..en een bakker met bruin brood hebben!! ❤
    Ben je ver weg..maar toch dichtbij!!
    Succes met keuzes maken!!
    Liefs

  • 11 September 2012 - 08:57

    Sigrid:

    Hey Brenda,
    even een krabbeltje uit Terherne.
    Ik vind het geweldig om je blogs te lezen, dus vooral doorgaan ermee.
    Zo te lezen went het al aardig daar voor jou en dat is mooi meegenomen.
    Veel plezier en succes en tot schrijfs, dikke knuffel

  • 11 September 2012 - 10:51

    Alfredjodokuskwak:

    Hoi meisie,
    Zo te lezen gaat het goed met jou,pas op je zelf.
    Dikkkkkkke knufffffffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 13457

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 20 April 2013

Een westerling op lombok

Landen bezocht: