De eerste dag op Lombok - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Brenda Bonte - WaarBenJij.nu De eerste dag op Lombok - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Brenda Bonte - WaarBenJij.nu

De eerste dag op Lombok

Blijf op de hoogte en volg Brenda

09 September 2012 | Indonesië, Mataram


Vanochtend rond tien uur ben ik naar het vliegveld gebracht vanaf mijn hotel. Eindelijk naar het eiland van mijn bestemming. Op het vliegveld moest ik een heel stuk zeulen met mijn veel te zware koffers. Aangezien mijn koffer te zwaar was moest ik bijbetalen, dit was wel 5 euro voor 7 kilo!
Na een half uurtje gewacht te hebben werden we met de bus naar het vliegtuigje gebracht. Dit was een heel klein vliegtuigje, maar wel erg schattig. De vlucht duurde maar een half uur, en op het vliegveld werd ik opgewacht door een collega en de chauffeur van Sundatrails.
.
Eerst ging ik samen met mijn collega eten in een restaurant, en op het menu stond rijst! Wat een verrassing. Daarna heeft ze me meegenomen naar mijn hotel zodat ik mijn koffers daar kon laten. Vanaf toen had de chauffeur ook vrij af en de rest van de dag heb ik bij ida ( mijn collega) achterop de scooter gezeten. Eerst zijn we naar het enige Shopping mall van Mataram geweest, hier kon ik een Indonesisch telefoonnummer halen. Daarna zijn we even snel lang het hotel gegaan, zodat ik mijn bikini aan kon trekken, vanaf daar zijn we door gereden naar het strand van senggigi.
.
Het zeewater is lekker warm, en vanaf het strand hebben we de zonsondergang bekeken. Blank en blond is hier wel bijzonder, want een wild vreemde wou met mij op de foto, en een groep jongeren wou met mij praten om beter Engels te leren spreken. Na het strand zijn we bij een tentje langs de weg wezen eten. Ja, ik weet dat dit afgeraden word! Toch smaakte het eten prima, wel heb ik geleerd dat mensen op Lombok van pittig eten houden, dus daar moet ik maar aan wennen. Na het eten hadden Ida en een vriendin van haar nog honger, dus zijn we naar een tentje geweest waar ze maiskolven hadden. In plaats van tafels met stoelen, waren er kleedjes op de grond met een klein tafeltje in het midden.
.
Inmiddels ben ik weer in mijn hotel aangekomen. Het is een heel schattig hotel, en alle kamers hebben een terras buiten, foto’s zullen nog wel volgen. Mijn eerste dag was een dag vol nieuwe indrukken. Na vandaag vraag ik me een paar dingen af: Ga ik het ooit aan durfen om hier op een scooter te rijden? en Leer ik hier ooit de weg? Maar aangezien dat alles is waar ik me zorgen om maak, heb ik niets te klagen. Morgen begin ik mijn eerste werkdag, ik ben erg benieuwd wat de komende tijd mij brengen zal!

  • 09 September 2012 - 17:07

    Ria Evers:

    Het rijden op een scooter daar zal wel ff wennen zijn. Het verkeer ziet er roekeloos uit. Verkeersregels doen er niet echt toe. Tis meer ieder voor zich. Ik denk wel dat als je er een paar keer in meegereden hebt dat het went en dat je precies weet hoe je moet rijden om te overleven. Blijft de vraag idd over of je de weg terug kunt vinden hi. Maar........ jij kunt het. Veel succes met je eerste werkdag, best spannend. En na werktijd..... even naar het strand? Wat een luxe. Heerlijk toch. Slaap lekker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 13456

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 20 April 2013

Een westerling op lombok

Landen bezocht: