Update van de reis 2 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Brenda Bonte - WaarBenJij.nu Update van de reis 2 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Brenda Bonte - WaarBenJij.nu

Update van de reis 2

Blijf op de hoogte en volg Brenda

08 September 2012 | Indonesië, Denpasar

Inmiddels zit ik in het land van bestemming, zoals de meeste gezien zullen hebben via Facebook.
Op Seoul heb ik een stopcontact kunnen vinden, dus mijn laptop heeft het volgehouden tot ik verder vloog!
.
Ik heb me tijdens mijn tussenstop vermaakt op internet en het kijken van de film die door Ria Evers gemaakt is. Een leuke impressie van de laatste tijd in Zwartsluis, inclusief foto’s van mij en dierbaren en Lucky en Caya, zo zijn ze toch nog een beetje bij me. Ook waren de filmpjes van de Vollenhoofsche Poort en Het Oude Gemeentehuis erg leuk. Maar het leukste vond ik toch echt de gelukswensen van de mensen die op mijn afscheidsfeestje geweest zijn. Ik heb me doodgelachen toen ik ze voor het eerst zag. Het is heel leuk om te zien hoe iedereen het op zijn eigen manier doet. En zowaar, toen kwamen de eerste tranen! Dit was echter omdat ik de slappe lach kreeg toen drie kakelende kippen genaamd: Monica, Emma en Nadja aan de beurt waren op het filmpje!
.
Mijn tijd in Seoul ben ik dus ook doorgekomen. Wat een handige bijkomstigheid was, was dat er een Nederlandse jongen tegenover me zat te wachten op zijn vlucht, waardoor ik niet elke keer als ik wat wou kopen of naar de wc moest mijn koffers mee hoefde te nemen.
.
De vlucht van Seoul naar Denpasar is ook goed verlopen. Dit keer zat ik naast een Nederlandse jongen in het vliegtuig. Voor de rest zaten er voornamelijk Aziaten. Op het vliegveld in Bali was het even zoeken naar de uitgang, na deze gevonden te hebben kon ik zonder problemen mijn koffer ophalen en door de douane. Inmiddels was het rond 1 uur s ‘nachts, dus door een taxi ben ik naar mijn hotel gebracht. Daar aangekomen werd ik niet zo vrolijk, aangezien er geen wifi was en alleen een bucketshower. Die heb ik niet gebruikt, een washandje voldeed ook. In het hotel heb ik een paar uur geslapen en vanochtend ben ik door gegaan naar een ander hotel met Wifi en een gewone douche.
.
Inmiddels is het hier avond. Ik ben vanochtend na mijn ontbijt eerst maar even gaan slapen. Even in dit zinsverband houd in dat ik om 4 uur wakker werd. Aangezien het hotel toen ook een beetje saai werd ben ik naar buiten gegaan en op de gok ergens heen gelopen. In het begin liep ik in een grote straat met veel kleine winkeltjes. Na wat gelopen te hebben kwam ik bij een klein steegje, waar een bordje beach bij stond, dus die ben ik maar gevolgd en inderdaad ik kwam uit bij het strand; Kuta beach. Op het strand heb ik eerst rond gelopen, even gezeten en moet mijn voeten in de zee geweest. Toevallig liep daar een Nederlandse jongen, die ook alleen op reis is. Samen zijn we al kletsend het strand over gelopen en daarna hebben we een pizza gegeten bij de pizza hut. Daarna hebben we nog even het shopping mall en een paar andere kleine winkeltjes bekeken. Vervolgens kwam de grootste uitdaging van de dag, namelijk mijn hotel terug vinden. Wonder boven wonder ben ik in een keer goed gelopen.
.
Nu zit ik lekker op mijn hotel kamer, aangezien het hier al 1 uur is doe ik zo mijn ogen dicht en morgen vervolg ik mijn reis naar Lombok, de plek vanwaar ik de komende maanden zal berichten.

  • 08 September 2012 - 19:26

    Ria Evers:

    Mooi verhaal heb je geschreven. En mooie foto's gemaakt. Handig om ff die Nederlander tegen te komen. En de weg in één keer terug gevonden naar het hotel? hoe is het mogelijk hahaha.... In Giethoorn kan ik me nog vaag herinneren dat we via een bizarre omweg de auto eindelijk terug vonden. Veel succes morgen met het laatste stuk reizen naar je eindbestemming. Welterusten en tot lezens. Erg leuk om je te volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 13460

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 20 April 2013

Een westerling op lombok

Landen bezocht: