De reis; update 1 - Reisverslag uit Zwartsluis, Nederland van Brenda Bonte - WaarBenJij.nu De reis; update 1 - Reisverslag uit Zwartsluis, Nederland van Brenda Bonte - WaarBenJij.nu

De reis; update 1

Blijf op de hoogte en volg Brenda

07 September 2012 | Nederland, Zwartsluis

Vanaf het vliegveld in Zuid-Korea begin ik vast een mijn verhaal over de reis. Onder het genot van een niet zo aangename ice tea green, na mijn weten is ice tea green geen drankje met melk erin!
Ik zal beginnen bij donderdag morgen. Er was eens een meisje dat op donderdag morgen 6 september begon aan haar eerste grote reis. De dag begon met het compleet maken van de bagage, wat in hield dat eerst de koffer ingepakt werd, om vervolgens tot de conclusie te komen dat er 7 kilo te veel aan bagage in zat. Dus toen moest er ook maar een deel uitgepakt, uiteindelijk woog de koffer 22.6 kilo.
.
Aangezien mijn familie me blijkbaar wel gaat missen, was er rond 12 uur een brunch met het hele gezin en tot mijn grote verrassing kwam ook mijn inmiddels ex-bazin Trijntje van Benthum mee eten en ze ging zelfs mee wegbrengen. Na de brunch begon het avontuur echt, in een busje vol gekken gingen we op weg naar Schiphol. Op Schiphol aangekomen kon ik direct mijn koffer inchecken om vervolgens te gaan wachten tot ik door de douane kon. Eenmaal tijd, werd er afscheid genomen en de 10 pakjes zakdoeken, verzorgd door Hanneke van’t Hof waren niet nodig!
.
Daar stond ik dan in mijn eentje achter de douane, gelukkig hoefde ik niet lang te wachten voordat het boarden begon. In het vliegtuig kwam ik tot de conclusie dat het toch wel net even iets anders was dan de korte vluchten die ik gewend ben. Op elke stoel lag een dekentje, een flesje water en een kussentje. Wat ook erg fijn was, was dat het vliegtuig maar halfvol zat, waardoor de man die naast mij zat een ander plekje kon zoeken. In het begin in het vliegtuig leek het wel een kinderfeestje. Ze kwamen langs met drinken, nootjes (niet erg geschikt voor mij) en bovendien kregen we een zakje met daarin een soort slippertjes/slofjes en tandpasta en een tandenborstel.
.
Voor de entertainment had ik voor me een beeldschermpje, die te gebruiken was om films te kijken, muziek te luisteren en spelletjes te spelen. Ik heb voornamelijk muziek geluisterd, dus ik ben op de vlucht vergezelt door: Muse, Coldplay, Norah Jones, Yiruma en nog wel een paar andere artiesten.
.
Nu ben ik dus beland in Zuid Korea en om eerlijk te zijn heb ik nog geen idee hoe ik me zolang moet vermaken. Mijn laptop is blijkbaar niet goed opgeladen, waardoor ik nog maar een half uur heb, tenzij ik een stopcontact ga vinden.
.
Hier was dan vast update 1 van de reis, de volgende komt waarschijnlijk van Bali of Lombok!



  • 07 September 2012 - 07:59

    Hanneke Van't Hof:

    Tsja...en toen werd het donderdag 6 september; de dag dat mijn jongste dochter aan haar grote avontuur begon.
    Bij haar thuis was het op het laatst nog even; check - check - dubbel check. Heel erg knullig nl als zij bv haar paspoort zou vergeten.
    Daarna gingen we met een busje met negen gekken EN ik op naar Schiphol.
    De chauffeur; Andre Klaver deed het uitstekend en verder was een kippenhok er niks bij qua herrie.

    Op Schiphol was Brenda Bonte al snel van haar gruwelijk grote koffer af en begon het wachten; een hapje hier - een drankje daar - buiten hangen maar eindelijk konden we haar uitzwaaien.
    De nodige knuffels en daar ging ze; 'klein meisje op weg naar het grote avontuur'.
    Achter de douane kregen we nog één zwaai en weg was ze; voor één jaar.
    Toch wel de nodige tranen zo her en der.

    Op de terugweg waren we aanmerkelijk stiller - moe en stijf van al het gehang.
    De KFC nog even aangedaan om de innerlijke mens te versterken en op naar huis!!!
    Ter afsluiting nog een tijdje bij de VP gezeten; een afzakkertje gehaald dus.

    Even teuten met Renate - Edgar - Roelof - JP....herinneringen ophalen dus.
    (het leek wel de après van een begrafenis)

    Allemaal kwamen we tot de conclusie; 'onze gezellige kwek is nu voor een jaar weg en het zal best wel stilletjes zijn zonder haar'.

  • 07 September 2012 - 08:54

    Anja:

    hey lief zusje
    (oe slijm slijm) fijn om te lezen dat inmiddels goed en wel in zuid-korea bent beland,
    ice tea met melk erin. hhm lijkt me toch niet alles nee, haha bem heeft kennis gemaakt met vreemde buitenlandse gebruiken...
    als het goed is kan je vanavond in het hotel je laptopje wel bijladen... ach ja er moet altijd minstens 1 ding niet helemaal goed gaan hihi...

    en ff voor mams : en idd busje met 9 gekken en een idioot grote doos schuimblokken ( als zoete versnapering) ging naar schiphol ( idd 9 je moet wel goed gek zijn wil je bij hanneke in de auto stappen hihi) maar we zijn goed en wel aangekomen idd ondaks de kakelkipjes op de achterstebank..
    pff m'n vroegere schoolreisjes waren er niks bij.....

    en na het zwaaien.... idd een brokje in de keel hier en daar een traantje...
    maar er werd snel hersteld, want heb er het volste vertrouwen in dat het goed komt
    en dat jij daar een geweldige tijd gaat beleven ( hoop wel dat je terug komt hihi en niet je hart verpand aan indonesie.. ;) ) als er 1 in de wieg gelegd is voor dit soort avonturen is het mijn kleine grote zusje bemmie wel!
    ja ben wel een beetje trots op mijn zusje !

    suc6 nog met reizen en wakker blijven!


    liefs anja

  • 07 September 2012 - 14:46

    Korne:

    Goed om te lezen dat je goede muziek luistert! ;)

  • 07 September 2012 - 18:16

    Ria Evers:

    En daar stonden we dan aan het hek op Schiphol Airport afscheid te nemen van jou. Nog één keer zwaaien toen je door de douane heen was en dat was het. De reis ging beginnen. Jij met het vliegtuig en wij met het bus(je) terug. Wat een verschil wat beleving betreft. Wij terug naar ons (vertrouwde) leven en jij op weg naar een geheel nieuw leven, ervaring en beleving.

    Voor de achterblijvers is het meestal moeilijker dan voor jou zelf, omdat jij hier al zo lang mee bezig bent geweest en naar uitgekeken hebt en goed voorbereid bent. Hoewel ik ook kan geloven dat je éénmaal door de douane even moest slikken. Het zou een logische reactie kunnen zijn.

    Ik ben er van overtuigd dat je het kunt, ook als het eens moeilijk wordt en een gevoel van een soort heimwee optreed weet jij hier een draai aan te geven.

    Erg leuk dat de film goed is overgekomen. Blijft er een vraag van mij over, heb je tijdens je afscheidsfeest in de gaten gehad dat ik de oproepjes hebt gefilmd?


    Ik wens je een succes volle reis toe naar je eind bestemming en wij hier in Nederland blijven aan je denken. Knuffel van Lucky, Caya, je vader en mij. XXX

  • 07 September 2012 - 18:16

    Ria Evers:

    En daar stonden we dan aan het hek op Schiphol Airport afscheid te nemen van jou. Nog één keer zwaaien toen je door de douane heen was en dat was het. De reis ging beginnen. Jij met het vliegtuig en wij met het bus(je) terug. Wat een verschil wat beleving betreft. Wij terug naar ons (vertrouwde) leven en jij op weg naar een geheel nieuw leven, ervaring en beleving.

    Voor de achterblijvers is het meestal moeilijker dan voor jou zelf, omdat jij hier al zo lang mee bezig bent geweest en naar uitgekeken hebt en goed voorbereid bent. Hoewel ik ook kan geloven dat je éénmaal door de douane even moest slikken. Het zou een logische reactie kunnen zijn.

    Ik ben er van overtuigd dat je het kunt, ook als het eens moeilijk wordt en een gevoel van een soort heimwee optreed weet jij hier een draai aan te geven.

    Erg leuk dat de film goed is overgekomen. Blijft er een vraag van mij over, heb je tijdens je afscheidsfeest in de gaten gehad dat ik de oproepjes hebt gefilmd?


    Ik wens je een succes volle reis toe naar je eind bestemming en wij hier in Nederland blijven aan je denken. Knuffel van Lucky, Caya, je vader en mij. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 13458

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 20 April 2013

Een westerling op lombok

Landen bezocht: