Surfen - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Brenda Bonte - WaarBenJij.nu Surfen - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Brenda Bonte - WaarBenJij.nu

Surfen

Door: Brenda Bonte

Blijf op de hoogte en volg Brenda

24 Januari 2013 | Indonesië, Mataram

Het word wel weer tijd voor een update van mijn waarbenjij.nu. Vandaar dat ik vandaag op een vrije dag, mijn laptop op schoot heb genomen om een verslag te schrijven vanuit het warme Indonesië. Overigens moet ik daarbij wel zeggen dat het inmiddels afgekoeld is, waardoor het in de avond wel erg fijn is om lange mouwen te dragen.

Het eerste weekend dat ik in Indonesië was, heb ik eigenlijk heel weinig gedaan, maar wat was ik blij om weer terug te zijn. Overdag heb ik in Senggigi gezeten en ik ben een keer de berg opgeweest. Verder heb ik heerlijk gegeten bij Cicak, een warung met italiaans eten en vooral de ravioli met ricotta en spinazie is erg lekker.

Die werkweek is er eigenlijk ook weinig bijzonders gebeurt. Wel heb ik eindelijk een waterkoker gekocht, dus ik kan instant mie eten en thee drinken. Ook was Marlinde, de manager jarig, en die moest natuurlijk een verjaardagstaart. Samen met Anggi heb ik donderdag een taart uitgezocht. In de taartwinkel kwamen we haar vriend Co al tegen, die ook een taart gekocht had, dus we wouden wel iets wat niet te veel er op leek. Uiteindelijk hebben we gekozen voor een felroze taart in de vorm van een konijntje. Ook zijn we daarna door gegaan naar het kantoor om haar stoel te versieren.

Vrijdag was het zover, en met alle collega’s gingen we zingend naar boven en hebben we Marlinde de taart gegeven, vervolgens hebben we een fotoshoot gehouden met taart en alle meiden op het kantoor. Voor dit weekend had ik wat meer plannen gelukkig.

Samen met Anggi zou ik naar Kuta Lombok om te gaan leren surfen. Zaterdag om 1 uur stond ik klaar bij het kantoor, om Anggi op te pikken die nog moest werken. Vanaf daar begon onze rit naar Zuid Lombok. In Kuta aangekomen, zijn we direct doorgereden naar de plek waarvan de bootjes om te surfen vertrekken. Na even gewacht te hebben tot de regen weg was zijn we in de boot gestapt. Maar eerst heeft Anggi me even de basis uitgelegd van surfen. Met twee andere jongens vertrokken we naar de surfspot en kan mijn eerste surf ervaring beginnen.
Ik heb voornamelijk gepeddeld en geprobeerd om op te staan. Helaas verdraaide mijn knie na een uurtje, dus besloot ik om in de boot te wachten op de rest. Eenmaal in de boot viel ik met mijn knie op de rand van de boot, en toen ik naar mijn knie keek kwam ik tot de conclusie dat daar best wel een diepe wond in zat. Gelukkig bloedde het niet heel hard, dus toen iedereen klaar was met surfen zijn we met boot en al vertrokken naar het vaste land. Natuurlijk hebben daar heel veel mensen even advies gegeven over wat ik moest doen met mijn knie. Conclusie, ik moest maar een bezoekje aan de dokter brengen. Met de motor zijn we langs de dokter gereden en die vond dat het gehecht moest worden. Nadat hij 7 hechtingen had aangebracht kon ik door naar het hotel.

De volgende dag zijn we in de ochtend naar Kuta beach gegaan, een groot wit strand met een mooie blauwe zee. Rond een uur of 1 stapte we weer in de boot om naar de surfspot te gaan, helaas kon ik vandaag niet surfen vanwege de hechtingen, dus ik ben in de boot gebleven om foto’s te maken. Na een extreem harde regen bui, zijn we terug gekeerd naar het vaste land om vanaf daar weer terug te rijden naar huis, want het weekend was weer voorbij. Wel ben ik nu vastberaden om te leren surfen!

Deze werkweek ben ik nog tot de geniale conclusie gekomen dat ik voor nog goedkoper kan lunchen dan ik al deed. Bij het kantoor komt namelijk ’s ochtends iemand langs met kroeppoek en eten en de Nasi kost bij hem maar 3000 roepiah, wat inhoud dat je nog geen 30 cent betaald voor de lunch.

Vandaag mijn vrije dag ga ik besteden een school en ook een beetje genieten van de zon. En wat dit weekend mij gaat brengen, ga ik later achter komen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 21 Juni 2012
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 13453

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2012 - 20 April 2013

Een westerling op lombok

Landen bezocht: